Scenă de viață

Astăzi, în zi toridă de vară, pe când încercam să mai închei din obligațiile universitare înainte de vacanță, am auzit, fără să vreau, următorul dialog:

Portarul USV: Bine ați revenit, Doamnă, pe la noi.
Doamna: Aș face zece facultăți în această universitate! Au fost cei mai frumoși ani din viața mea!

M-am întors, într-un gest reflex,  și am văzut o doamnă draguță, care a intrat, parcă zburând, în universitate.
Să intri, cu dor și fără nicio crispare, într-o universitate, zic eu că nu e puțin lucru. Și această universitate e chiar cea care poartă numele lui Ștefan Voievod.
Pentru o clipă, am simțit că îmi cresc aripi și că mă transform, dintr-un profesor obișnuit, destul de obosit la final de an academic,  într-un condor, sub aripile căruia sunt protejați toți foștii, actualii și viitorii mei studenți.

