Întâlnire cu elevii Școlii Gimnaziale nr.1

1 3 (1) 3 (2)

 

Ieri am avut plăcerea de a mă întâlni cu minunatul grup de elevi ai Școlii Gimnaziale nr. 1 din municipiul Suceava pe care i-am avut oaspeți în Parlamentul României pe 23 martie. A fost o bucurie să discutăm în parc despre preocupările lor dintre cele mai serioase și diverse.

I-am felicitat pentru impresia extraordinară pe care au lasat-o staff-ului din Parlamentul României ca urmare a vizitei efectuate si pentru că au făcut cinste Sucevei, iar doamnelor profesoare Toma Lăcrămioara – director adjunct și Timofti Liliana – dirigintele clasei le mulțumesc pentru munca depusă și implicarea deosebită în educarea acestor copii.

Elevii sunt implicați în Proiectul trilateral ACES „Every Voice Should Be Heard!” (Fiecare voce trebuie auzită!), alături de elevi ai Instituției Publice Liceul Teoretic „Alexei Mateevici” Șoldănești, Moldova și ai Colegiului de Matematică și Științe „Academician Ivan Tsenov” Vratsa, Bulgaria. Proiectul are ca scop  descoperirea importanței toleranței, incluziunii și solidarității,  prin dezvoltarea empatiei și stimei de sine alături de elevi și profesori din țări diferite. În același timp se dorește cunoașterea istoriei, culturii și tradițiilor care marchează trecut și prezentul.

Tema proiectului este inspirată de tematica anului propusă de organizatori – inițiator: ERSTE Foundation (Viena), coordonator Interkulturelles Zentrum (Viena, Austria) în colaborare cu VČELĺ DOM (Bratislava, Slovacia). Aceasta este pentru 2015-2016: ”Embracing solidarity – we care, dare and share!” (îmbrățișând solidaritatea – ne pasă, îndrăznim, împărtășim!). În acest context proiectul „Every Voice Should Be Heard!” abordează dintr-o perspectivă  nouă solidaritatea cu cei ce au sau au avut de-a face cu migrația, cu traiul în altă țară, ca experiență proprie sau a cuiva apropiat (familie, prieteni). Pe de o parte sunt cei care, chiar la vârsta școlii, au imigrat și trăiesc în prezent într-o țară de adopție, împreună cu o parte sau cu întreaga familie, apoi acei elevi care au unul sau ambii părinți plecați la muncă în străinătate, pe perioade mai lungi sau mai scurte. Nu în ultimul rând, cei care au petrecut un timp într-o țară de adopție și s-au întors, nevoiți să se adapteze unui nou sistem educațional, reprezintă de asemenea, beneficiarii proiectului comun. Proiectul nostru își propune să ajute elevii vulnerabili, cei cu nevoi educaționale specifice, orfani, de etnie rromă, refugiați. Activitățile desfășurate în echipă cu elevii marginalizați îi vor încuraja pe aceștia din urmă să își spună părerea, să se apere la nevoie, să își împărtășească experiența, cunoștințele și cultura.

Mai multe detalii găsiți aici: Proiect -ACES_SG1_Sv
Anunțuri

%d blogeri au apreciat asta: