E doar o chestiune de timp…

Vineri, la Suceava, vocea Alinei Gorghiu s-a auzit parcă mai limpede ca niciodată: „Trebuie să prețuim normalitatea. Apreciem femeia în general și va trebui să învățăm să o apreciem și în politică. Aveți parlamentari destoinici dar nu prea aveți femei candidat. Vă rog să țineți cont de propunerea pe care eu și Vasila Blaga o facem constant: minim 30 % cotă de gen pe locuri eligibile și la Consiliul Județean și la Primărie!”…

Mă întreb de mulți ani de ce ne facem că nu auzim, că nu înțelegem atunci când se ivește această discuție, limitându-ne la a zâmbi cu subînteles și a trata subiectul ca pe un ornament discursiv. Mă întreb de ce reacționăm, și noi, femeile, atât de nepotrivit, uneori, când vorbim despre „noi, femeile”. Mă întreb de ce nu se respectă prevederile statutelor partidelor sau, mai bine spus, de ce am mai introdus în  acele texte cu limbaj de lemn o asemenea mențiune, legat de respectarea cotei de gen ( în general, minim 30%). Mă întreb când vor înțelege și bărbații că trebuie să lupte pentru o corectă reprezentare de gen în societate, aceasta însemnând asigurarea reprezentării ambelor sexe în proporție de cel puțin 30% pe listele de candidați așa cum este prevăzut în propunerile legislative BP1157/17.12.2015 și BP1158/17.12.2015.

În calitate de femeie-parlamentar, dar și de membru în Comitetul director al Rețelei femeilor-parlamentar din cadrul Adunării Parlamentare a Francofoniei, am intervenit de multe ori pe această temă, încercând să evidențiez progresele României, să le transmit, sub formă de asigurare că lucrurile se îndreaptă, că mentalitățile se schimbă, că ne apropiem de normalitatea democratică în privința reprezentativității în funcțiile de decizie, în politică.

https://www.newsbucovina.ro/politica/94525/sanda-maria-ardeleanu-prezenta-la-un-seminars

http://www.radiotop.ro/deputata-ardeleanu-la-un-seminar-gazduit-de-parlamentul-federal-de-la-bruxelles/

http://www.clementmedia.ro/2013/12/10/pentru-o-mai-buna-reprezentare-a-femeilor-in-posturile-decizionale/

http://suceavalive.ro/40-sesiune-adunarii-parlamentare-francofoniei/

Am sperat că așa se va și întâmpla, dar cifrele se prăbușesc de la un an la altul. Se pare că anul acesta va fi și mai rău, dacă evaluez doar în funcție de ceea ce se întamplă strict în jurul meu. Și continui să mă întreb, de data aceasta cu voce tare, de ce amânăm aplicarea unui principiu care ar face foarte bine întregii societăți, întărindu-ne tuturor convingerea că democrația nu e doar clamată, ci și respectată, că nu trăim intr-o „iluzie”, ci chiar în realitatea mileniului trei.

https://www.monitorulsv.ro/Politic-local/2016-02-23/Ardeleanu-militeaza-pentru-respectarea-proportiei-de-30-pentru-femei-pe-listele-PNL

Ardeleanu despre includerea femeilor pe listele de candidaţi în alegeri: „Se pare că anul acesta va fi şi mai rău”

http://suceavalive.ro/sanda-maria-ardeleanu-este-nemultumita-de-numarul-femeilor-implicate-in-politica/

