Comunicat de presă: Susținere fierbinte pentru „Ziua Bucovinei” în Camera Deputaților

Astăzi, în Camera Deputaților, s-a dezbătut Proiectul legislativ nr. 348/2013 care propune recunoașterea zilei de 28 noiembrie ca Ziua Bucovinei, Proiect inițiat de deputatul Ștefan Alexandru Băișanu și senatorii Tudor-Alexandru Chiuariu, Cătălin Boboc, Paul Ichim.

După intervenția primului inițiator al Proiectului legislativ, au urmat, din partea grupurilor parlamentare, câteva luări de cuvânt emoționante dar și foarte bine fundamentate din punct de vedere al informației.

Doamna deputat Ana Birchall (PSD), domnul deputat Aurel Vainer (Minorități), domnul deputat Sorin-Avram Iacoban (PSD), domnul deputat Márton Árpád-Francisc (UDMR) au susținut adevărate pledoarii, în cunoștință de cauză, asupra importanței regiunii noastre. S-au amintit personalitățile marcante ale zonei (Benjamin Fondane, Norman Manea, Eusebiu Popovici …), s-a vorbit despre buchetul de etnii care trăiesc pe aceste locuri în deplină înțelegere de sute de ani, despre iia bucovineană și portul tradițional, despre ospitalitatea locuitorilor, despre Cernăuți și Eminescu …

În intervenția mea, în calitate de deputat de Suceava dar și de Profesor univ. Doctor Honoris Causa al Universității din Cernăuți, mi-am îndemnat colegii deputați să voteze PENTRU ca ziua de 28 noiembrie să beneficieze și de recunoașterea Parlamentului României ca „Ziua Bucovinei”.

„28 noiembrie este sărbătorită an de an în Dulcea Bucovină, iar declararea ei oficială ca Ziua Bucovinei ar însemna recunoașterea națională a unui parcurs istoric, dar și a valorilor de cultură și civilizație conținute de această  Europă în miniatură, cum ne place să numim Bucovina.” Am mai precizat că votul de astăzi este așteptat cu emoție de toți bucovinenii, atât în partea de Sud cât și de Nord a Bucovinei, de la Suceava la Rădăuți și Cernăuți.

Mi-am exprimat convingerea că fiecare dintre deputații prezenți rezonează la simbolistica dar și la realitățile acestui ținut binecuvântat.

În încheierea intervenției mele, am citit câteva versuri din poezia „La Bucovina” de Mihai Eminescu:

„N-oi uita vreodată, dulce Bucovină,
Geniu-ţi romantic, munţii în lumină,
Văile în flori,
Râuri resăltânde printre stânce-nalte,
Apele lucinde-n dalbe diamante
Peste câmpii-n zori.

……………………..

Astfel totdeauna, când gândesc la tine,
Sufletul mi-apasă nouri de suspine,
Bucovina mea! ”

Am mulțumit colegilor pentru votul pe care îl vor da la votul final de la ora 15.

Cititește și:

https://svnews.ro/camera-deputatilor-a-votat-ca-ziua-bucovinei-sa-fie-sarbatorita-pe-28-noiembrie/63333/

http://www.clementmedia.ro/2015/10/07/sustinere-fierbinte-pentru-ziua-bucovinei-in-camera-deputatilor/

Video:

http://www.intermediatv.ro/2015/10/09/canta-cucu-n-plenul-camerei-deputatilor/

