Bac-ul – o problemă a noastră, a tuturor românilor

Curricula neadaptată încă cerințelor actuale ale școlii, ale elevilor, ale pieței forței de muncă, dar și formula în sine a bacalaureatului care evaluează global cunoștințele unor tineri cu nivel diferit de pregătire și interese profesionale variate pot constitui cauze ale eșecului. Rămân, în continuare, așa cum am propus și pe perioada dezbaterilor noii Legi a educației, susținătoarea unui bacalaureat diferențiat, pe două tipuri: A și B. Rezultatul de la bacalaureatul de anul acesta este un mare moment al adevărului. Felicit toți profesorii, colegii mei din școli, pentru efortul de a pregăti niște tineri confruntați, ei înșiși, cu probleme din ce în ce mai complexe, în condițiile în care nici părinții, nici sistemul de educație nu par a le conștientiza. Regret politizarea acestei situații și dezaprob discursul public al unor dascăli, total neadecvat momentului dur pe care îl traversează întreg sistemul, dar și societatea noastră. Nu e timpul culpabilizării, e timpul soluțiilor și al faptelor, în deplin consens. Reforma a început, ea trebuie continuată cu ajutorul tuturor factorilor implicați în educație. ( preluare www.facebook.com )

Vezi și : http://www.newsbucovina.ro/politica/32016/deputatul-sanda-maria-ardeleanu-va-propune-un-bacalaureat-diferentiat-pe-doua-tipuri – 26.04.2010

Reclame

%d blogeri au apreciat asta: