Cine „nu iubeste Scoala romaneasca”?

Am participat ieri, 5 ianuarie,  la sesiunea comuna a Comisiilor reunite pentru Invatamant, cercetare, tineret si sport ale Senatului si Camerei Deputatilor. Buna ocazie  de a demonstra ca aceste structuri parlamentare functioneaza ca un adevarat „partid al scolii”. Cum altfel sa evaluam o noua intalnire a grupului de lucru pentru interesele scolii romanesti in cadrul careia s-a votat doar pe criteriul „interesul scolii”, fiecare parlamentar sustinandu-si punctul de vedere asupra, in principal, a Legii bugetului, componenta EDUCATIE, in functiile de experienta personala, de nevoile unitatilor de invatamant din colegiile pe care le reprezentam in calitate de alesi in sistem uninominal.

Din punct de vedere tehnic, sedinta a decurs bine deoarece, de la data depunerii proiectului Legii bugetului in Parlament, parlamentarii au avut ragazul sa citeasca critic, sa propuna, astfel incat votul nostru sa fie unul argumentat, in cunostinta de cauza.De cele mai multe ori, falsele bariere dintre opozitie si putere cand e vorba de Scoala au disparut astfel incat, atunci cand propunerea s-a dovedit corecta, votul individual a reflectat punctul de vedere al profesionistului.

La aceasta sedinta comuna au participat Ministrul actual al Educatiei, Daniel Petru Funeriu, dar si fosti ministri,de data aceasta,  in calitate de parlamentari.

Este interesant sa observi discursurile fostilor ministri, cunoscandu-le discursul ca ministru. Ieri, o anumita reactie a starnit exprimarea doamnei prof. univ. dr., senator si fost ministru Ecaterina Andronescu, personalitate cu autoritate in sistemul de invatamant romanesc, care,acum  s-a plans de faptul ca „scoala romaneasca nu este iubita”. Desigur, contextul de comunicare era Bugetul si ce se mai poate face pentru ameliorarea lui desi, in linii mari, acest buget, pe care l-am si votat, consultativ, in Comisii, este unul care permite desfasurarea activitatii in sistem: continuarea marilor proiecte, dar si dezvoltarea altora, cu o grija suplimentara fata de cheltuirea banului public.Cine nu iubeste Scoala romaneasca, ne-am intrebat, atata timp cat reforma ei este o prioritate nationala? Cine nu iubeste Scoala romaneasca din moment ce toata lumea vorbeste despre Scoala, preocupandu-se  de destinele ei.O intrebare retorica, probabil, care se explicaprin schimbarea calitatii vorbitorului: de la ministru la cea de senator in opozitie.

S-a discutat operativ la sedinta de ieri, e adevarat, usor sub presiunea timpului, dar ne-am putut spune punctul de vedere, care a fost retinut si de care se va tine cu siguranta cont , macar ca punct de referinta.

Reclame

%d blogeri au apreciat asta: